چشم انداز
تبديل به نهادي شناخته شده و مؤثر در ارتقاي كيفيت آموزش در بين جامعه دانشگاهي، مديران و اعضاي هيأت علمي دانشگاه است كه از قابليت همكاري با اين نهادها براي بهبود مستمر و ارتقاي منزلت آموزش در دانشگاه برخوردار است. در اين راستا هدف نهايي فعاليتهاي مركز تبديل گروه هاي آموزشي، دانشكده ها و مراكز آموزشي- درماني تابعه دانشگاه به كانون هاي درون زاد توسعه آموزش است كه كليه فعاليت هاي آموزشي خود را بر اساس بهترين شواهد موجود ساماندهي كرده، مستمرا در جهت ارتقا و تضمين كيفيت آموزشي خود اقدام نموده و در جهت توليد علم در اين حوزه فعال باشند.
علاوه بر اين مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه خواهد كوشيد تا ضمن ارتقا جايگاه خود در سطح منطقه اي، در سطح كشوري نيز به عنوان نهادي موثر و كارآمد در عرصه توسعه آموزش، با قابليت ارايه مشاوره به مراكز مشابه و نيز مناسب براي همكاري هاي منطقه اي شناخته شود.
اهداف کلان برنامه
· ارتقا کیفیت برنامه هاي آموزشي در دانشگاه
· توسعه فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی
· توسعه کمي و کيفي منابع انسانی
· توسعه کمی و کیفی فعاليت هاي پژوهش در آموزش
· بهبود نظام پايش و ارزشيابي نظام آموزشي
· ارتقاء پاسخگویی نظام آموزشی دانشگاه در راستای نیازهای جامعه
اهداف
هدف كلی:
توسعه و ارتقای کیفیت آموزش پزشکی با بهره گیری از روشهای جدید آموزش و نتایج پژوهش های انجام شده در این زمینه
اهداف تخصصی:
نیازسنجی آموزشی اساتید، دانشجویان، کارکنان و سایر عناصر مرتبط
برگزاري دوره، جلسات وکارگاههاي آموزشی براي دانشجويان و اساتید با توجه به نیاز سنجی
گسترش هدف مند دوره هاي توانمندسازي آموزشي در دو سطح سازماني و فردي
تدوين برنامه هاي تحصيلي رشته هاي مختلف ( curriculum design)، تدوين برنامه هاي دوره اي( course planning) و طرح درس (lesson planning ) با همکاري گروه هاي آموزشي
ساماندهي توسعه ي برنامه هاي آموزشي جديد و بازنگري برنامه هاي آموزشي در حال اجرا
گسترش برنامه ريزي درون زاد توسعه آموزش در سطح دانشكده ها و گروه هاي آموزشي
ارزشیابی مستمر اساتید، نحوه تدریس ، برنامه ها، سوالات امتحانی و گروههای آموزشی
به كارگيري وتوسعه روشهاي نوين آموزشي در سطح دانشگاه و توسعه آموزشهاي الكترونيكي
تهیه محتوای علمی علوم پزشکی بر اساس تکنولوژی های جدید آموزشی
برقراری تعامل با دانشگاههای هم قطب در راستای انجام وظایف آموزشی
گسترش تعاملات بين المللي و منطقه اي مركز و تبديل آن به مركز مشاور مراكز آموزش عالي علوم پزشكي در سطح منطقه
حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و فناور محور
ارتقاي كمي و كيفي نشر فعاليت هاي نوآورانه آموزشي
بازنگري برنامه هاي درسي داير با توجه به رويكرد برنامه ريزي مبتني بر توانمندي
طراحي و ارائه ي برنامه ي درسي پس از انجام گام نيازسنجي، براي كنترل توسعه ي كمي برنامه هاي درسي
شناسایی و حمایت از دانشجویان استعداد درخشان
آماده سازی دانشجویان برای شرکت در المپیاد کشوری دانشجویان علوم پزشکی هر ساله
ارائه ي راهكار براي بهبود، تسهيل و تسريع روند ارسال، بررسي و تصويب طرح هاي توسعه اي
حمایت از طرح های پژوهش در آموزش در جهت برطرف نمودن مشکلات و نیازهای آموزشی
همکاری با سایر بخش هاي دانشگاه و فراهم نمودن تسهیلات جهت رفع نیازهای آموزشی بخش سلامت و درمان
تقویت، تجهیز و نظارت بر مرکز مهارتهای بالینی(Skill lab Clinical)
نهادينه سازي آموزش و سياست گذاري آموزشي مبتني بر بهترين شواهد در دانشگاه
تقویت و تجهیز کتابخانه مرکز با هدف برطرف کردن نیاز اعضا هیئت علمی علاقه مند به منابع معتبر و جدید
|